Dagritme Voorschool
De reguliere openingstijden binnen Voorschool liggen tussen 08:30 uur en 14:45 uur. Bij Voorschool werken wij volgens een (bepaald) dagritme. Het dagritme dient als leidraad voor de dag. Het is bedoeld als structuur voor kinderen en pedagogisch medewerkers om ervoor te zorgen dat alle kinderen op tijd eten, drinken, plassen, verschoond worden en slapen en dat er voldoende tijd overblijft voor vrij spel en/of groepsactiviteiten.
Het dagritme ziet er als volgt uit;
08:30-09:00 uur
Inloop
09:00-09:15 uur
Tijdens de kring praten we over de dagen van de week, zingen we liedjes, leren we nieuwe woorden en doen we andere activiteiten.
09:15-09:30 uur
Tijdens de kleine kring doen we gerichte VVE-activiteiten. De kinderen worden in kleine groepjes begeleidt.
10:30-10:45 uur
De kinderen eten fruit en drinken melk.
10:45-11:00 uur
Verschoonmoment
11:00-11:30 uur
De kinderen gaan buiten spelen.
12:oo-12:30 uur
De kinderen eten een warme lunch.
12:30-12:45 uur
Verschoonmoment
12:45-13:30 uur
De kinderen spelen in de hoeken en er worden VVE-activiteiten aangeboden.
13:50
Afsluiting van de dag. De kinderen worden opgehaald.
Lieve pedagogisch medewerkers
De pedagogisch medewerkers zijn zeer betrokken met mijn kinderen
Wat een top bedrijf
Kinderdagverblijf De Kleine Zeester is echt helemaal super. Betrokken medewerkers, flexibiliteit vanuit het management.
De activiteiten die op de peutergroep worden ondernomen zijn activiteiten die aansluiten bij hun leeftijd en belevingswereld. Op de peutergroep werken wij ook met de VVE Methode Uk en Puk en speciaal voor de peuters heeft deze methode ook activiteiten.
Met de peuters gaan wij iedere dag naar buiten. Buiten doen we een gerichte activiteit met bijvoorbeeld een bal spel of een ander spel. De kinderen krijgen ook de ruimte om zelf te spelen in bijvoorbeeld de zandbak of de speel auto.
Enkele weken voor de ingangsdatum voor de start van de opvang wordt u door ons uitgenodigd voor de wenperiode. Doel van deze periode is het kind, de ouders en de leidsters vertrouwd te maken met elkaar.
